rok 2009

Tak rok 2009 byl hodně plodný co se různých akcí týkalo.

Spousta výletů, společný víkend proběhl dvakrát...

Také fotek se urodilo. :-)

Říjen

10. října - Městské slavnosti

Lampiony, ohňostroj, spousta srandy

Na návštěvu dojely posily až z Hané...  Byl společný obídek, výtečné kafíčko, bochte (buchta), trubičky (domácí kremrole).... Pak dorazila posila  ze Středočeského kraje. Šourem po vlastní ose jsme doputovaly k Zelené bráně, kde čekala Králíková.. Prošly trhy, které byly ve 2008 větší, ale i tak tam byla medovinka.. Teploučká, dobroučká, no prostě super... Prošly jsme se z Příhrádku na Zámek a pak zpět, kde se formoval průvod "světlušek"... Za zvuku bubnů jsme se všechny daly pochod s davem přes Příhrádek, kolem Zámku, cestou podél parku, kolem zdymadla, až k mostu Pavla Wonky, který byl pro tuto příležitost pro dopravu uzavřen.. Zaštosovaly jsme se na břehu Labe a čekaly, až to začne.

3. října - Uniform party v Olomouci

Spolupráce / pozvánka na družbu mezi kraji II.

Příjemná hostitelka nás čekala před akcí na nádraží, provedla nás městem, zavedla na náměstí, na něco dobrého k snědku a pak rovnou do klubu.. V klubu již DJka obstarávala techniku, prezidentka připravovala večerní soutěž... A pak už zábava jela až do rána.. Hudba úžasná - na přání jak bylo libo. Uniforem se sešla spousta, a rozličných.. Největší zastoupení bylo ve státních službách - policejní. Pak hasiči, lékaři, vojáci, pracanti... Objevil se aj pravý Tyrolák.

Září

28. září - Sváteční pondělí, aneb oslava Václava trochu jinak

Podzimní koulení

Aneb po dlouhé době jsme se sešly, abychom daly pár strikeů.. Jelikož cvičení dělá mistra, v našem případě spíš mystrině.. No, buďme kritičtější, od našich začátků jsme se hodně zlepšily.. Rozmezí bodů je mezi 132 a 252.. Byla to dvě kola, ale z našich začátků, kdy jsme spíše žlábkovaly, než strikeovaly.. ostatně fotky_mluví-za_vše

19. září - U "severních sousedů"

Napříč zámky nad Orlicí

Hrady_a_zámky , které jsou nad Orlicí jsou kouzelné. Námi navštívené jsou v drtivé většině v soukromém vlastnictví. Přístupné byly všechny.

Cestovaly jsme vlakem. Příště plánujeme probendit to tam na kole.. Podhůří je velmi drobné, tzn. že terén náročný.

Začaly jsme na Hradě_Potštejn, který je od vlakové zastávky tak akorát.. Od zastávky byl začátek z kopečka, pak příjemná rovinka, a nakonec jako ke správnému hradu do kopečka.. Hrad je píše zříceninou, ale kouzelnou. Prohlídka je možná pouze s průvodcem, aby se nestalo, že někam spadneme, že na nás něco spadne, že nás srazí kozel. Z prohlídkové trasy je pohled po celé krajině - je vidět obec Potštejn, okolní pohoří, zámek.

Jako další přišel na řadu zámek_Potštejn. Bylo krásné slunečné počasí, tak se doslova roztrhl pytel se svatbami. Nevěsty byly okouzlující, ale budoucí manžílci si je dost hlídaly, takže se nakonec každá provdala... V prostorách zámku je cukrárna. Nestihly jsme navštívit, tak máme úkol pro další návštěvu.. Majitelé dávají zámek dohromady svépomocí, je až neuvěřitelné, za jak krátkou dobu se jim podařilo zpřístupnit tolik místností.

Zrychleně jsme z Potštejna autobusem přemístily do nedalekých Doudleb nad Orlicí, kde na nás čekal další zámek. Získal si nás na první pohled. Romantická psaníčka na každém kousku omítky jsou prostě neodolatelná. Po průchodu vstupní branou jsme se ocitly na nádvoří, kde za zvuků klasické hudby ve sluneční světle fontánila fontána. Po zakoupení vstupenek jsme se trochu porozhlédly a objevily "Výkendové steakové hody".. Prodávají "Vzpomínky" současné majitelky tohoto zámku, která vypráví o svém životě formou deníku, zápisků..

Po krátkém odpočinku, vyvenčení nožiček a svačinkách jsme pokračovaly do Častolovic na další zámek. K zámku náleží mini zoo, kde je možné vidět bažanty, morčátka, pštrosa, lamu, oslíky, morčátka, skřivánky.. V nedaleké oboře se prohání jeleni a bílí jeleni, daňkové se semišovými parůžky, divoké prase Marta, u rybníčku vodní ptactvo. Celý zámek je obklopen okouzlující zahradou. O růže se stará majitelka, jejíž "život" je možno přečíst v knize "Cesta".

Srpen

15. srpen - kouzelné Žleby

aneb, kudy tudy do pokladny

Jelo nás jen pět, tak jsme se vlezly do auta. Cesta příjemně ubíhala, povídalo se, smálo se.. No auto plný ženskejch.. Zaparkovaly jsme přímo pod zámkem.  Ze zámku nám oči natolik přecházely, že jsme pro jeho krásu "bloudily" kolem nádherné stavby a hledaly pokladnu, abychom se mohly podívat co nám nabízí. Půvabná slečna průvodkyně nám za branami zakázala fotit, byla velice rázná, a šarmantní, tak jsme poslechly... Focení bylo povoleno až z věže. V nedaleké oboře nám nad hlavami přelétali dravci. A to velmi, velmi nízko. Majestátně se opodál procházeli bílí jeleni.. V kleci ležela liška. Zážitek.

8. - 9. srpna - celorepubliková akce na Seči

Dámská jízda na Seči 2009

Velmi zvláštně pojato organizátorkami. Ještěže nás bylo povícero, abychom si ten víkend vůbec užily. Takže grilování, stanování, focení, procházka, mega člověče nezlob se, létající talíře, přehrada... No prostě naše banda na víkend mimo a spolu... Co dodat..

Červenec

24. - 26. července - Ostrava

aneb krásné město

Plán se zrodil, plán zrál, plán se formoval, plán se uskutečnil. V pátek jsme se poslušně sešly na nádražíčku a pak s hromadnou jízdenkou vyrazily vlakem vstříc do velkoměsta, kde " bo, není čas, pí....". Ubytovaly jsme se ještě ten večer byla noční prohlídka Dolu Michal. Mezitím dojela i část z Olmiku, která za normálních okolností řídí šaliny, ale změna je život. Plán byl jít dřívěji spát, bo druhý den nás čekala výprava.. Tak se nám to protáhlo do třech do rána... Druhý den jsme byly v Dolu Landek, kde jsme sfáraly do podzemí jako permoníčci.. Jen krumpáček nám dát do pazourků. Cestou od dolu na zastávku jsme promokly na skrz, tak jsme se šly usušit.. Chtěly jsme ten den ještě projít kousek města, ale počasí nám jednoznačně nepřálo, takže nám promoklo i to druhé oblečení, takže jsme se až do večera modlily, aby alespoň něco uschlo, jelikož nás čekala Stodolní. Avšak díky předchozímu dnu nás zdolala již Fiesta, která nebyla vůbec marná.. Část osazenstva Fiesta odrovnala, takže odjely ráno. Zbyteček navštívil MiniUni a ZOO.. Počasí se vydařilo.. Večer odjížděla část nazpět, a další část pokračovala v dovolené.

11. červenec - Praha - Petřín

VŠICHNI NA PETŘÍN

Byl první Máj, lásky čas, ku lásce zval hrdliččin hlas.... Ale teď už v jiné pohádce jsme.. A o dva měsíce a kousek dál.. Avšak kouzlo místa je stále stejné, je jedno, že se odehrává v podbezdězí, ale autorovi u nohou jsme byly my.. Sraz byl pod zadečkem Václavova koně. Přidala se k nám slečna, která se s námi dohodla na kavárně u našeho stolku.. Po "daleké cestě" jsme zakyblovaly v prvním proamerickém rychlém občerstvení. Potom jsme se rozdělily na churavé a zdravé.. Churavé jely tramvají/šalinó a zdravé si prošly město po svých. Na vysokou horu nás vyvezla zubačka.. Pod miniEiffelkou jsme se setkaly obě skupinky. V zrcadlovém bludišti jsme se málem ztratily.. nebo spíš počůraly smíchem..? Ono asi obojí.. Prahu z ptačí perspektivy si prohlédla jen malá část, jelikož bylo po dešti, a výšky, no... když ono to lítá ze strany na stranu, a dole bylo taky dobře, a nahoře ještě líp.. Cestou dolu jsme úsměvy obšťastnily Hynka a hybaj šourem na vláček dom..

Červen

20. červen - Hawaii

s Olmikem na party I.

Hawaii po moravsku je luxusnější než ta pravá Hawaii. Prostředí přesunulo červnovou Moravu na slunné pobřeží.. Jenom ty sličné slečny s kokosovými ořechy místo kouzelného prádélka ve vrchní části ženského těla..

Květen

30. května - ZOO Lešná

s Olmikem ve Zlínském kraji ...

Na tuto akci jsme se "vetřely" k Olomoucké akci. A jsme rády, že nás vzaly mezi sebe... Výlet byl kouzelný. Původně mělo být kolem třiceti účastnic zájezdu, ale nakonec nás bylo šest až sedm.. Trošinku pršelo.. Ale to nám ani zvířátkům rozhodně nevadilo.. Příjemný den jsme zakončily příjemným posezením a u barevného vlaku..

23. května - The First L Word Show

aneb The L Word kam se podíváš

Díky všímavé kolegyni jsme nepropásly tuto jedinečnou akci. Kdo The L Word zná, tak ví.. A tak pověřená z nás zajistila lístečky a mohly jsme vyrazit na super akci. Někdo dorazil dříve, aby si mohl prohlédnout město, ale z foteček moc nezbylo díky svévolnému formátování paměťových karet. Někdo dorazil přímo až na akci .

více o akcích uplynulých a budoucí najdete ZDE

8. - 10. květen - Adršpašsko-teplické skály

jarní společná víkendovka

Dodržujeme májovou tradici a pokračujeme ve společném trávení víkendů. Fotečky pořizovaly skoro všichni a nemálo i ti, kdo nefotí .... Příroda úžasná. Lidičky super. No prostě paráda... Bydlely jsme v kempu v Teplicích nad Metují, byly super sprchy, jakejs takejs kuchyňský něco, ale pozoooooooooooooooooor byl tam fotbálek, pískoviště, přenosné táboráky, ...  a výtečný černý pivo...  Prošly jsme si krapet teplické skály, pak jsme šly trasou z teplických do adršpašských skal..a zpátky vláčkem, protože bylo přeplníno sousedy z okolních států, a výstupy po přírodních schodech stačily jen tam...

BTW. když jsem zjistily, že míjíme severní sousedy, tak jsme se zachovaly, tak jako vždy, popárovat se a pokud možno tak i políbit…

Duben

18. duben - Litomyšl

aneb po dvou letech na místě činu

Krásné město a kouzelný zámek. Mraky nám sice padaly na hlavu, ale kouzlo atmosféry to podtrhlo. Zřejmě se sem budeme vracet.

Kouzelná podloubí jsou nezaměnitelná. Snad jen dojem kazí snaha prodejců upoutat na sebe jakýmkoli způsobem pozornost, ať už je více či méně nevhodný..

Po posilnění v cukrárně jsme dokončily okruh náměstím a vydaly se na zámek, jelikož když jsme vychutnávaly indiánky, banánky, kafíčko…tak se kolem „prohnala“ svatební kolona tiráků, liazek, … Randál neuvěřitelný, ale kouzelný, zvlášť když zatroubili podtlakovou…

Co byste řekli na "Smetanovu Litomyšl"?

Únor

21. únor - video

opakovaná kolaudace

Foto a video v teplíčku... Stolní hry.. No a krapet "zoraná" skalka, rajčata, jiřiny, ale ten sněhulák, sněhulačka za to stálo...

„Nový mejdan“ je zábavná hra, ale když se hraje striktně podle pravidel, tak je krapet nekonečná, ale pohled na holubičky byl nezapomenutelný, nebo na tančení, sezení na klíně… Což teprve „trestné“ pití, když se stouplo na to správné políčko..

Venčení nemělo chybu. Zvláště pro nás, které jsme byly v teple a sledovaly co se děje venku. Začalo to obyčejným odhazováním sněhu, ale zvrhlo se to ve sněhovou bitku, která byla zprvu nevyrovnaná, a tak došlo k posilám z řad nás schovaných v teple. Na usmířenou nebyla vykouřena dýmka míru, ale byla postavena nahá sněhulačka.. Vnadné vnady ukázala nejenom sněhulačka.. J

Hrálo se na kytaru, na housle...